5 av något - mina go-to nagellack.


Detta är första inlägget i serien om fem av något. Nu tänker du säkert "vad menar hon med något?". Jo, alla möjliga saker. Allt från fem ögonskuggor jag gillar just nu, mina absoluta nagellacks-favoriter, produkter jag alls inte gillat, trender som fångat mitt intresse etc. Ämnet, och listan, kommer att kunna skrivas länge framöver. Och det är ju tur, för bara så du vet så älskar jag listor! Så låt oss börja med min första lista om 5 av något.

///

Ja. Jag älskar nagellack. Det har jag gjort väldigt länge, men jag tror att min riktiga kärlek startade  när jag gick på gymnasiet. Sedan dess har min samling bara växt. Detta trots att jag med jämna mellanrum rensar ut lack som jag inte längre gillar och ger bort dem till mina vänner. Jag har inte vågat räkna exakt hur många lack jag har. Den summan får jag återkomma med någon dag då jag känner mig stark nog att räkna alla flaskorna. ;)

Vissa utav mina nagellack använder jag mer än andra. Kanske har du ett par stycken du med? Några som du kanske alltid känner dig snygg i, som är säkra kort när du tvekar mellan ett par stycken eller  när du helt enkelt inte har tid med att filosofera över vilken färg du känner för den här gången.

Här kommer listan på mina topp 5 säkra kort när det kommer till nagellack.

  • Essie  Vanity Fairest.  Ett mjölkigt, lite ljusrosa och ganska transparent lack med diskret skimmer. Det räcker med ett lager så ser dina naglar fräscha och välmanikyrerade ut. Eftersom det är ljust så är det rätt förlåtande om du målar utanför. Perfekt när det är kort om tid!
  • Essie  A-list. Ett rött krämlack. Inga krusiduller, inget glitter och en riktigt klassisk röd nyans.  Nästan så jag vill kalla det "retro-rött".
  • OPI I don't give a Rotterdam. Ljusgrått lack med små guldglittrande korn. Ett lack som jag inte har haft mer än ett år, men som snabbt blivit ett lack jag ofta använder när jag vill ha ett "diskret men inte tråkigt" lack. 
  • L'Oréal Color Riche Boudoir Rose. Ett gammelrosa krämlack. Det är den perfekta rosa nyansen för mig, och går mer åt det rosa än bruna hållet. Det är hitintills det enda gammelrosa lacket som inte sett ut som leverpastej på mina naglar.
  • China Glaze Ruby Pumps. Ett rött lack som är packat med rött glitter. Perfekt för de dagar jag känner att det behövs lite glamour i den gråa vardagen. Djupet i detta lack är omöjligt att få på bild. Detta är hitintills det enda lacket jag köpt en andra flaska av, för jag kunde bara inte kunde vara utan det.


Detta var mina topp fem go-to nagellack. Vilka är dina?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar