Första inlägget. - Varför börjar jag blogga?


Jag har alltid älskat nagellack och smink. Jag går sällan med naglarna omålade, och leker gärna med smink framför spegeln innan det är dags att tvätta av dagens. Med åren har intresset växt, och jag har även vågat ta ut svängarna mer när det gäller färg och form.

Att starta en blogg om skönhets-relaterade saker, är något jag funderat på till och från under flera år. Under de senaste månaderna har flertalet personer, oberoende av varandra, frågat mig om råd vad gäller smink, nagellack och hårvård. De har sedan alla sagt att jag borde verkligen blogga och dela med mig av mina kunskaper och erfarenheter. 

Detta har fått mig att tänka än mer på min dröm om en egen skönhets-blogg.

De senaste veckorna har jag som smått börjat fundera på min blivande blogg. Jag har börjat skriva ner korta recensioner i ett anteckningsblock. De har handlat om mina favoriter, saker jag använder just nu och sådana som jag absolut inte gillat. Jag har också funderat på vad jag vill att bloggen ska handla om. Vilken inriktning vill jag ha och vilken målgrupp jag har i åtanke.

Min tanke är att skriva om de olika produkter jag testar mig fram genom i vardagen. Allt från smink till hudvård, nagellack/vård och hårstyling. Jag köper för det mesta produkter som kostar lägre än en hundra-lapp. Dels för att jag älskar ett bra fynd, men också för att min egen budget inte är så stor.
Hur som helst är det en sak ni kan lita på. Jag kommer att vara ärlig i vad jag tycker om produkter jag testat.

Det var en liten historia om varför jag bestämde mig för att starta en blogg om skönhet.
Om ni har några frågor så fråga på. Jag kommer att försöka svara på dem så gott jag kan. 

Jag hoppas att ni som läser bloggen känner er välkomna och att ni känner er inspirerade av mina inlägg.

Let the journey begin!

1 kommentar: