Släpp färgerna loss det är vår!

Släpp färgerna loss det är vår!



Efter vinterns murriga färger på både naglar, läppar och ögon, känner jag ett stort sug efter ljusa och glada färger. Sådana som livar upp även den gråaste och regnigaste vårdag.
Att lägga fokus på läpparna med ett färgglatt läppstift eller läppglans, är ett enkelt sätt att få färg i ansiktet. Så gjorde jag den senaste veckan jag helt fick undvika mascara p g a en hemsk vagel och inflammation i ena ögat. För att känna mig lite piggare sminkade jag mig i stort sett som vanligt (minus mascaran) och använde ett klassiskt rött och matt läppstift. Det är länge sedan jag fick så många komplimanger för min makeup. :)

Om du som jag är lite ovan (eller kanske inte bekväm med) att använda en stark färg på läpparna, kan du lägga fokus på ögonen istället. När jag använder en mer färgstark ögonskugga brukar jag lägga den endast på ögonlocket och sedan lägga en hudfärgad/ ljus neutral ögonskugga från ögongloben upp till ögonbrynet.
På läpparna kan du då istället ha ett skirt läppglans som endast ger dina läppar en naturlig färg med glans.
Ett rosa rouge känns alltid fräscht tycker jag. Jag använder just nu ett rosa rouge från E.L.F.,  men jag är så sugen på ett nytt och inte fullt lika glittrigt. Jag känner mig lite som en vampyr från Twilight-filmerna när jag kommer ut i dagsljus med det . En av de rouge som jag funderar på att köpa är KICKS Baked Blush i färgen Fashionista. Ett marmorerat rosa rouge som är otroligt vackert. Formulan är mjuk och len, plus att rouget ger en fräsch lyster och rosiga kinder, utan att för den delen få dig att glittra i solljus.  
Sist, men absolut inte minst viktigt, nagellack. Jag använder färglada nagellack året runt, men det finns ett par lack i min samling som känns extra mycket vår. För mig är lack i mingrönt, mörkrosa, korall och orange favoriterna när ljuset återvänder om våren. 
Vilka skönhetsprodukter ger dig vårkänslor?

Produkterna i kollaget är: 
IsaDora Eyeshadow Quartet i (1) Pink Dream och (2) Dragonfly. (3) No7 BB Lips i färgen Blink Pink.
(4) IsaDora Twist-Up Gloss Stick i färgen Sorbet. IsaDora Twist-Up Matt Lips i färgerna (5) Candy Store och (6) Raving Red. (7) KICKS Baked Blush i färgen Fashionista. Essie Nail Color i färgerna (8) Cute As A Button och (9) Turquoise & Caicos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar