Nytt i sminkväskan.

Halloj mina läsare!

I går åkte jag en sväng ner till köpcentret som ligger närmast där vi bor. Jag kände att jag behövde något uppiggande, efter att ha lyckats få inte mindre än tre (!) vaglar på en vecka. Orsaken är mest troligt allergi, perioral dermatit och stress i en mycket oturlig kombination.
Men nu till något roligare; SMINK!

Jag har länge varit sugen på att våga mig på någon stark läppfärg, annat än röd. Efter att ha gått igenom de smink- och klädaffärer (de som har smink) som finns i köpcentret, slutade det med att jag handlade lite på H&M. Jag har en utav deras matta Lip Pens sedan tidigare, i färgen "Hot Lava Love" (matt röd). Varje gång jag burit färgen, har jag fått massor med komplimanger och även frågor om var jag köpt läppennan. Det, plus att jag verkligen trivs med den, gjorde att jag bestämde mig för att köpa två läppennor till. Den ena är i färgen "First Kiss" (matt knall-rosa), och den andra är i färgen "Berry Kiss" (bär-rosa, krämig). Båda dessa har jag redan testat sedan jag köpte dem, och de är precis de färger jag var ute efter. Makeup-lycka!

 Från vänster till höger; Hot Lava Love, First Kiss, Berry Kiss.


Jag köpte också en utav IsaDoras nylanserade Eye Shadow Quartet, i färgen "Pearls". Jag tror den kan bli perfekt till både vardags och fest. Jag har en av deras Eye Shadow Quartet sedan tidigare, och jag må säga att det verkligen är skillnad mellan de ögonskuggorna och formulan i de nya. De nya ögonskuggorna är silkeslena, har mycket bättre pigmentering och är mer skimriga än fulla med löst glitter. Det senare något som jag stört mig på i de "gamla" ögonskuggorna.

På H&M hade de dessutom just nu extrapris på de nylanserade ögonskuggorna från IsaDora. Priset just nu är 109kr (ordinarie pris är ca 139kr). Så om du är sugen på någon paletterna, skulle jag verkligen rekommendera dig att köpa en nu när priset är så bra.

IsaDora Eyeshadow Quartet Relaunch; nr 35 "Pearls".

Nu vill jag bara att mitt onda öga ska läka ordentligt så jag kan börja använda paletten från IsaDora. Åh vad jag längtar! Men tills dess får jag rocka färgstarka läppar, och det kan jag nog överleva med. Jag tycker faktiskt det är riktigt snyggt med neutral makeup i övrigt och låta läpparna stå i fokus. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar