Vardagshjältar - smink.

Min vardagsmakeup./ My everyday-makeup.


De här produkterna är mina vardagshjältar just nu. De hjälper mig att känna mig fräsch, även när jag sovit dåligt en natt. Särskilt under vintern som varit, har Garniers BB Cream (för känslig hud) hållit min hud ovanligt återfuktad. Jag har t o m upplevt att den förbättrat min hud och genom att återfukta den så väl, fått den att se yngre och piggare ut. Den är det första som åker på efter jag tvättat och smörjt in mitt ansikte på morgonen. 

Varje dag använder jag också det vackra bakade rouget från E.L.F Baked Blush i färgen Pink Passion. Förutom att svepa det på kindbenen (där det agerar lika mycket som highlighter), så brukar jag vissa dagar även använda en fluffig ögonskuggsborste och svepa rouget över ögonlocken. Detta ger mig ett piggt uttryck, och med ögonskuggsprimer håller färgen hela dagen. 

Jag har sedan tonåren kämpat med att få mina ögonbryn att ligga på plats. Jag har testat många produkter, bl a att stryka hårspray över brynen när jag borstat dem. Varför jag aldrig kom på tanken förrän det senaste året att köpa ögonbrynsfix, det vette tusan. Numera är Browfix från H&M en stapelvara bland mitt smink. Den klarar av att hålla brynen på plats hela dagen, och det utan den stela känslan som hårspray gav. 

När det kommer till mascara är jag ganska ombytlig. Just nu använder jag Maybelline Volum' Express The Rocket. Jag älskar hur den får mina ögonfransar att se ut, men inte hur den smetar av sig från den övre till den undre fransraden eller att den inte håller böjen hela dagen som gjort på morgonen med ögonfransböjaren. Om det inte hade varit för just det, hade detta varit en riktigt bra mascaran enligt mig. 

En hyfsat ny favorit för mig är EOS Lip Balm. Jag är nu inne på mitt tredje läppbalsam och favoriterna till smaker/dofter är Summer Fruit och Coconut Milk. Den senare är lite mer vårdande och var perfekt på torra vinterläppar. Jag gillar att de är dryga och framför allt väldigt naturliga ingredienser i. Något jag blivit mycket mer medveten och noggrann med de sista åren, tack vare min yngsta syster. 

Så nu är min fråga till dig. 
Vilka är dina vardagshjältar när det kommer till smink och skönhet? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar